Teknikker

Det essensielle

De vanligste PDR-teknikkene benytter metallstenger og andre spesialverktøy for å presse ut bulkene fra undersiden av kroppspanelet. Lim og spesialdesignede faner kan brukes til å trekke ut bulkene fra utsiden av panelet. Finjustering av reparasjonen innebærer ofte å ‘tappe’ på metallet for å fjerne små høye punkter.

Kvalitet

Kvalitets-teknikere som PDR Proff kan blende høye punkter for å matche teksturen i lakken. Å skyve for hardt kan skape ujevne punkter som forårsaker at det lakken splittes eller sprekker. PDR Proff unngår sprekker eller hakking ved bruk av varme, selv om en gjenmalt overflate har større sannsynlighet for sprekkdannelse. Videre er det uklokt å «limtrekke» et malt panel fordi du også risikerer å trekke ut uoriginal lakk. Når skaden er så stor at lakkering er nødvendig kan PDR Proff bruke «push to paint» metoden. Det løser det meste av skaden før mindre pussing, sliping og lakkering og dermed sparer deg for både tid og pris.

Overlegent andre metoder

PDR Proff sin metode er overlegen mot vanlig lakkarbeid på to viktige måter: Kvalitet. PDR Proff fjerner bulkene dine uten lakkering og uten kroppsarbeid – ingen feilaktige farger i lakken, ingen overlakkering, ingen bølgete karosseriskader og ingen lakkbobler. Pris. PDR er billigere og raskere enn vanlig lakkering og karosseriarbeid – du får bilen raskere tilbake og det er vesentlig billigere enn andre tradisjonelle metoder.

Kort oppsummert

Hvordan er det mulig at bulker kan fjernes med metallverktøy? De fleste mindre bulker er mye mindre enn du kan se. De virker mye større og dypere fordi lakken er skinnende. Den lyse refleksjonen på bilens skinnende overflate reflekterer lys og den lyse refleksjonen gjør at bulken ser mye større ut. PDR Proff kan bøye lakken/bulken tilbake fordi det ikke er så stort til å begynne med.

Skroll til toppen